Rugsėjo 20 d. Kaune vyko diskusija tema „Dezinformacija, visuomenė, medijos“, kurią organizavo VšĮ „Nepriklausomų kūrėjų gildija“. Renginį moderavo Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius.

Renginio metu vyko projekto MEDIA WISE pristatymas, pasisakė VšĮ „Nepriklausomų kūrėjų gildija” direktorė Aušra Vaitkevičienė ir projektų vadovė Daiva Grikšienė. 

Apie melo demaskavimą kalbėjo Dezinformacijos analizės centro „Debunk.org” vyr. analitikė Laima Venclauskienė.

Teisinius instrumentus kovoje su dezinformacija aptarė Žurnalistų etikos inspektorė Gražina Ramanauskaitė.

Apie žmonių lūkesčius ir propagandos mašiną pranešimą skaitė VDU profesorius, filosofas, politikos analitikas dr. Gintautas Mažeikis.

Apie skirtingas kartas, skirtingą komunikaciją ir informacijos suvokimą kalbėjo personalo valdymo konsultantė dr. Rūta Klimašauskienė. 

„Televizija be sienų ir valstybių sienos: kaip su tuo gyventi?” – šią temą aptarė VU docentas dr. Mantas Martišius. 

„Etiška ir profesionali žurnalistika – neišnaudotos galimybės ir poveikio ribos” – šį pranešimą skaitė
VDU profesorė, Lietuvos radijo ir televizijos komisijos narė dr. Audronė Nugaraitė. 

APIE PROJEKTĄ:

MEDIA WISE projektas skirtas kovai su netikromis naujienomis, dezinformacija ir kitomis grėsmes keliančiomis demokratiniams procesams poveikio formomis. Projekto tikslas – rinkti informaciją (atlikti tyrimą) apie medijos vartojimo įpročius, dalintis gerąja patirtimi, skatinti žiniasklaidos priemonių naudojimo raštingumą, mokyti visuomenės narius atpažinti dezinformaciją, įgalinant „naviguoti” šioje sudėtingoje informacinėje realybėje.

Projektą finansuoja Erasmus+. Projekte dalyvauja penkios šalys: Italija, Ispanija, Graikija, Kipras, Lietuva.

Pirmame projekto etape, nuo 2022 m. gruodžio mėn. iki 2023 m. kovo mėn., projekto partneriai savo šalyse vykdė internetinę apklausą, siekdami išanalizuoti piliečių požiūrį, įpročius, poreikius ir supratimą apie netikras naujienas bei dezinformaciją, ypatingą dėmesį skiriant COVID-19 pandemijai bei jos poveikiui tokiems reiškiniams. Su tyrimo rezultatais galima susipažinti čia.

MEDIA WISE projekte fokusuojamasi į dvi tikslines amžiaus grupes: 18-29 metų ir 65+, nes šių amžiaus grupių informacijos vartojimas gerokai skiriasi. Daugiau informacijos apie projektą rasite čia. 
Projekto MEDIA WISE partnerė Lietuvoje – VšĮ „Nepriklausomų kūrėjų gildija”.